PROspołeczni – letnia akademia przedsiębiorczości społecznej

Mija blisko rok odkąd Inkubator UW podejmuje liczne działania na rzecz wspierania postaw i zachowań przedsiębiorczych wśród społeczności akademickiej (warszaty, szkolenia, udostępnianie przestrzeni do pracy). A jakby tego było mało – właśnie ruszył projekt pod nazwą: „PROspołeczni – letnia akademia przedsiębiorczości społecznej”. Przy tej okazji, we wrześniu 2018, we współpracy z Uniwersyteckim Centrum Wolontariatu odbędzie się tygodniowy wyjazd szkoleniowy podczas którego uczestnicy będą mieli okazję pracować nad swoimi projektami pod bacznym okiem najlepszych specjalistów i mentorów.

Czytaj dalej PROspołeczni – letnia akademia przedsiębiorczości społecznej

„Wspólny Język Powiśla” – projekt IDO UW

Inicjatywy dla otoczenia UW to jeden z projektów prowadzonych przez Uniwersyteckie Centrum Wolontariatu Uniwersytetu Warszawskiego. Obejmuje on szereg działań na rzecz otoczenia, majacych służyć jego rozwojowi i wprowadzaniu zmian w jego funkcjonowaniu (oczywiście tylko tych pozytywnych! 🙂 ). W ramach projektu, społeczność akademicka – studenci i doktoranci mogą zgłaszać własne pomysły na podobne inicjatywy, które później przechodzą etap kwalifikacji, nawiązują współpracę z partnerem i otrzymują wsparcie mentora.

Projektem, który będzie niedługo realizowany jest ten pod nazwą „Wspólny Język Powiśla”. W jego ramach odbędą się m.in. lekcje dla licealistów, warszaty dla dzieci i ich opiekunów oraz festyn środowiskowy.

Czytaj dalej „Wspólny Język Powiśla” – projekt IDO UW

Miejskie Centrum Kontaktu 19115. Badanie użyteczności strony internetowej.

W funkcjonowaniu całego miasta zdarzają się sytuacje, które wpływają na komfort życia jego mieszkańców w mniejszym lub większym stopniu. Ważne jest zatem, aby istniał mechanizm informowania o sytuacjach trudnych, niebezpiecznych lub nietypowych, przy pomocy którego istnieje szansa na poprawę sytuacji lub zapobiegnięcie niebezpieczeństwu. W Warszawie platformą spełniającą powyższe funkcje jest Miejskie Centrum Kontaktu 19115. Za jego pomocą mieszkańcy Warszawy mają możliwość uzyskania informacji o usługach realizowanych przez Urząd m.st. Warszawy i inne jednostki miejskie, zgłoszenia problemu, przekazanie własnego pomysłu na ulepszenie miasta oraz dostępu do monitoringu realizacji zgłoszonej sprawy.

Studenci Uniwersytetu Warszawskiego we współpracy ze studentami z Akademii Pedagogiki Specjalnej w ramach praktyk zawodowych przeprowadzają badanie ankietowe na rzecz Urzędu m.st. Warszawy, w ramach którego koncentrują się na użyteczności strony internetowej Miejskiego Centrum Kontaktu 19115.

Jak wskazują autorzy badania, uzyskane wyniki zostaną przekazane Miastu i wykorzystane do ulepszenia całego serwisu pod kątem potrzeb jego użytkowników.

Zachęcamy do udziału w badaniu i załączamy link do wypełnienia formularza.